Hoppa till huvudinnehåll

Vanliga frågor, företag

Varför sker omprofileringen?

Vi har som mål att tillhandahålla en enhetlig upplevelse av varumärket genom att arbeta som ett varumärke, med en gemensam röst, oavsett vilka behov inom e-mobilitet våra kunder har och oavsett var de befinner sig. Med ett gemensamt mål och en gemensam röst gör vi det enkelt för kunderna att interagera med oss, och det ger oss själva möjlighet att snabbt skala upp och dra nytta av den snabba tillväxten inom vår bransch.

Vad innebär detta för produktutbudet?

Produktutbudet förenklas. Appen för laddning har slagits samman med Shell Recharge-appen där funktionerna är desamma. Förutom sammanslagningen och det omprofilerade varumärket sker inga omedelbara förändringar av produkterna.

Omprofileringen påverkar inte NewMotions laddare som redan finns ute i fält och påverkar inte heller våra produkters funktioner.

Hur gör det här laddupplevelsen bättre?

Vi vill göra elbilsladdning enklare och mer tillgängligt för alla genom att tillhandahålla en enhetlig varumärkesupplevelse för vårt globala ladderbjudande. Shell Recharge Solutions drar nytta av NewMotions expertis inom laddning och roamingtjänster och Greenlots expertis inom laddnätverk och tjänster för vagnparker. Detta skapar ett mer överskådligt erbjudande för elbilsladdning i kombination med Shell Recharges snabba, publika laddningsnätverk. Genom att kombinera kunskaper från alla Shells verksamheter inom elbilsladdning får vi de bästa förutsättningarna att leverera nya och förbättrade lösningar i en snabbare takt.

Kan det bli avbrott i mina laddningssessioner?

Nej, det här påverkar inte laddtjänsterna.

Behöver jag lägga tid på det här?

Omprofileringen kräver inga åtgärder från våra kunder. Före omprofileringen får våra partners ett informationspaket med material och ytterligare information.

Slås Greenlots samman med NewMotion på något sätt?

Nej. NewMotion och Greenlots fortsätter som separata juridiska bolag.

Hur påverkar omprofileringen till Shell Recharge Solutions mig som förare?

Alla funktioner och tjänster fortsätter som idag. Det enda som förändras är namnet och varumärket på våra plattformar.

Behöver jag göra något till följd av den här ändringen?

Om du har använt appen EV Charging by NewMotion ska du byta till Shell Recharge-appen. Du får information om det via e-post. Utöver det krävs inga åtgärder av dig.

Jag har använt onlineplattformen myNewMotion fram till nu, har det förändrats?

Ja, myNewMotion är nu “my account”. Plattformens profilering har förändrats, men funktionerna är exakt desamma. Du kan logga in med dina befintliga inloggningsuppgifter på account.shellrecharge.com

Ändras mitt laddkort eller min app?

Ja, appen EV Charging by NewMotion är inte längre tillgänglig. Du kan använda dina befintliga inloggningsuppgifter för att logga in i Shell Recharge-appen.

Vilka fördelar har jag som kund av omprofileringen?

Vårt mål är att göra elbilskörningen enklare och mer tillgänglig för alla genom att tillhandahålla en enhetlig varumärkesupplevelse för vårt globala ladderbjudande. Genom att gå samman kan vi dessutom genomföra ändringar snabbare och få större genomslagskraft för att förbättra laddupplevelsen.

Kommer ni att ha ett lojalitetsprogram som ger mig bonus baserat på min laddning?

Det finns för närvarande inget lojalitetsprogram, men vi kan komma att överväga det i framtiden.

Kan jag ladda på fler platser, t.ex. Shells servicestationer, nu när NewMotion har blivit Shell Recharge Solutions?

Nej, Shells anläggningar har alltid ingått i vårt laddningsnätverk, så ingenting förändras där. Vårt nätverk växer snabbt och de innebär att det varje månad tillkommer fler platser där du kan ladda.

Var hittar jag myNewMotion-portalen med den nya profilen?

account.shellrecharge.com