Vanliga frågor, företag
Varför sker omprofileringen?
Varför sker omprofileringen?
Vi har som mål att tillhandahålla en enhetlig upplevelse av varumärket genom att arbeta som ett varumärke, med en gemensam röst, oavsett vilka behov inom e-mobilitet våra kunder har och oavsett var de befinner sig. Med ett gemensamt mål och en gemensam röst gör vi det enkelt för kunderna att interagera med oss, och det ger oss själva möjlighet att snabbt skala upp och dra nytta av den snabba tillväxten inom vår bransch.
Vad innebär detta för produktutbudet?
Vad innebär detta för produktutbudet?
Produktutbudet förenklas. Appen för laddning har slagits samman med Shell Recharge-appen där funktionerna är desamma. Förutom sammanslagningen och det omprofilerade varumärket sker inga omedelbara förändringar av produkterna.
Omprofileringen påverkar inte NewMotions laddare som redan finns ute i fält och påverkar inte heller våra produkters funktioner.
Hur gör det här laddupplevelsen bättre?
Hur gör det här laddupplevelsen bättre?
Vi vill göra elbilsladdning enklare och mer tillgängligt för alla genom att tillhandahålla en enhetlig varumärkesupplevelse för vårt globala ladderbjudande. Shell Recharge Solutions drar nytta av NewMotions expertis inom laddning och roamingtjänster och Greenlots expertis inom laddnätverk och tjänster för vagnparker. Detta skapar ett mer överskådligt erbjudande för elbilsladdning i kombination med Shell Recharges snabba, publika laddningsnätverk. Genom att kombinera kunskaper från alla Shells verksamheter inom elbilsladdning får vi de bästa förutsättningarna att leverera nya och förbättrade lösningar i en snabbare takt.
Kan det bli avbrott i mina laddningssessioner?
Kan det bli avbrott i mina laddningssessioner?
Nej, det här påverkar inte laddtjänsterna.
Behöver jag lägga tid på det här?
Behöver jag lägga tid på det här?
Omprofileringen kräver inga åtgärder från våra kunder. Före omprofileringen får våra partners ett informationspaket med material och ytterligare information.
Slås Greenlots samman med NewMotion på något sätt?
Slås Greenlots samman med NewMotion på något sätt?
Nej. NewMotion och Greenlots fortsätter som separata juridiska bolag.
Vad innebär den här förändringen för oss som partner?
Vad innebär den här förändringen för oss som partner?
Det blir några förändringar för er som partner. Först och främst uppdateras de juridiska namnändringarna i vårt avtal och vår faktureringsinformation. Vi kommer även att tillhandahåller vi material och mer information. Omprofileringen påverkar inte våra laddare som redan finns ute i fält och påverkar inte heller våra produkters funktioner.
Har vi kvar samma lokala kontakter på NewMotion/Shell Recharge Solutions (namn, e-post, telefonnummer, kontorsadresser …)?
Har vi kvar samma lokala kontakter på NewMotion/Shell Recharge Solutions (namn, e-post, telefonnummer, kontorsadresser …)?
Ja, era kontakter i den lokala verksamheten fortsätter att vara desamma. Din lokala kontoansvarige fortsätter också att vara densamma. Kontorsadresser blir också kvar. E-postadresserna ändras till Shell Recharge Solutions.
Kommer våra kunder att uppleva några förändringar?
Kommer våra kunder att uppleva några förändringar?
Utseendet för några av våra produkter och kontaktytor förändrats. Det nya varumärket påverkar däremot inte funktionen eller kundupplevelsen.
Vilka fördelar får jag som partner av omprofileringen?
Vilka fördelar får jag som partner av omprofileringen?
Som Shell Recharge Solutions är vårt mål att tillhandahålla en enhetlig upplevelse av varumärket för vårt globala erbjudande. Som partner drar ni nytta av ett förenklat erbjudande för elbilsladdning och får tillgång till ett bredare sortiment av tjänster i hela varumärkesportföljen.
Behöver jag göra några ändringar i marknadsföringsmaterialet?
Behöver jag göra några ändringar i marknadsföringsmaterialet?
Om ni använder marknadsföringsmaterial från NewMotion kan ni be er kontakt på Shell Recharge Solutions att skicka uppdaterat marknadsföringsmaterial och varumärkesriktlinjer, så att ni kan uppdatera logotyper som ni använder i ert egna material. Se till att alla länkar till vår webbplats uppdateras.
Vem kan jag kontakta om jag har frågor om omprofileringen?
Vem kan jag kontakta om jag har frågor om omprofileringen?
Er första kontakt hos oss är alltid din kontoansvarige. Om ni inte har en sådan kan ni kontakta kundservice@shellrecharge.com så hjälper de er med era frågor.
Var hittar jag leasingportalen (Salesforce) med den nya profilen?
Var hittar jag leasingportalen (Salesforce) med den nya profilen?
https://leaseportal.shellrecharge.com
Var hittar jag vMSP Token Management Portal med den nya profilen?
Var hittar jag vMSP Token Management Portal med den nya profilen?
https://tokens.shellrecharge.com
Var hittar jag vMSP-statussidan med den nya profilen?
Var hittar jag vMSP-statussidan med den nya profilen?
https://shellrecharge-msp.statuspage.io/
Var hittar jag en lista över material med den nya profilen?
Var hittar jag en lista över material med den nya profilen?
I den här sammanställningen hittar ni riktlinjer och logotyper. Dessutom finns vår broschyr för hemmaanvändare, företagsbroschyr och produktkatalog där. Kontakta er lokala marknadsföringskontakt gällande co-brandmaterial.